lördag 9 april 2011

Rädd !

Det hela började med att Fredrick ringde o ville ha med mig o ida ut på en ''raggar-runda'' på stan. Vi hängde med han o Rickard och åkte ett par varv. Sen hörde vi på polisradion att det brann någonstans i vetlanda, men vi hörde inte vart. Men det är lugnt tänkte vi, vi följer efter snutbilen som förmodligen ska dit. Och det gör vi med. Men när jag såg vilken gata dom körde in på kändes det som om mitt hjärta stannade. Självklart behövde det inte vara just min brors hus som brann, det kunde ju vatt nån annan byggnad där. När vi körde in på gatan såg vi en massa blåljus överallt så man blev helt yr i huvudet. Sen såg vi rök ifrån min brors lägenhet. Men det kunde ju ha vatt vilken lägenhet som helst, den under eller bredvid honom. Vi såg bara rök. Det första jag gör är att få tag på mamma. ''Vad är det du säger?! Jag ska försöka få tag på honom!''. En stund senare sa hon att han inte svarar på sin mobil. Under tiden hade jag sagt samma sak till pappa. Sen hörde jag inget mer från dom. Snuten kom och körde bort oss från platsen, men vi åkte runt o åkte in på bakgården istället. Där sprang jag o min syster ut från bilen och bort emot lägenhetrarna, o då kommer min bror ut, as glad blev jag :D
Han var bra och det var hans lägenhet med. Han hade inte ens märkt att det brann förens pappa ringde o sa det x). Jag frågade honom om det var hans lägenhet som brann, men det var det ju inte då. Då sa en tant som stod bredvid oss att det var hennes..
Vi gick till andra sidan byggnaden o där stod riktigt många och glodde. Folk sa en massa saker också, typ som att ''det ligger en rökförgiftad gubbe på balkongen!'' eller ''den är en rullstolsbunden som är fast i lägenheten!'' men så var det ju inte alls med tanke på att vi hade pratat med hon som ägde lägenheten o hon var ju jätte lugn. Alltså inga större skador på någon. Det verkade inte brinna så jätte mycket heller. Hade det gjort det så skulle hon nog ha varit lite galnare x)
Men alla är okej. Kändes som om hela släkten kom till brorsan sen, såg många bekanta ansikten x)
Jag som hade skrämt upp dom haha Men slutet gott, allting gott. Glad att det inte var värre :)
Nu ska jag sova tror jag. Ha det så bra! Pusshäii <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar